Friday 13 November 2015

Filled Under:

Lelaki Ini Di Kurung Oleh Ibunya Dalam Rumah Bawah Tanah Selama 21 Tahun...Namun Inilah Yang Terjadi Pada Kaki, Kepala Dan Tubuhnya Setelah Keluar Dari Rumah Yang Sungguh Tak Di Sangka-Sangka...!!!


Se0rang wanita merantai anaknya yang sakit mental dalam sebuah bilik sejak 21 tahun lalu dengan sebahagain besar masanya hanya terlantar di katil.

Menurut media , H0ng Chunlin terpaksa dirantai dan dikurung di rumahnya apabila dia mula menjadi ganas dan sukar dikawal.H0ng, 37, kini dijaga ibunya, Chen Jiufang, 71, di rumah mereka di di Nanjing, Jiangsu, timur China.

Disebabkan terlalu lama dirantai, pergelangan tangan H0ng mempunyai parut yang dalam.Chen berkata, H0ng mula mengalami gangguan mental ketika berusia 16 tahun akibat kemurungan melampau kesan gagal bercinta. "Sebelum ini, H0ng pernah dibiarkan bebas tetapi dia selalu bergaduh, memaksa saya mengurungnya di rumah , "katanya.

Menurut Chen, H0ng mudah menjadi agresif jika ternampak warna merah kerana bekas kekasihnya mengenakan pakaian berwarna itu ketika mereka berpisah. "Kami petani miskin dan tak mampu membiayai perubatan H0ng di h0spital atau membeli ubat untuk mengawal perlakuannya," katanya.

Apa yang b0leh dilakukannya, kata Chen, adalah memastikan H0ng kekal bersih, selamat dan mendapat cukup makan. "Memang sedih melihat H0ng dirantai, tetapi jika tidak dibuat begitu, dia akan mencederakan 0rang lain dan dirinya," katanya.

Walaupun terlalu lama dirantai, Chen masih berharap H0ng akan pulih satu hari nanti walaupun masalah kewangan tetap menjadi kekangan kepada mereka. "Mudah-mudahan ada mana-mana pihak tampil membantunya, "katanya





sumber : pemburudunia