Wednesday 2 September 2015

Filled Under:

SUBHANALLAH !!! Kemajuan Dubai Menunjukkan Kebesaran Sabda Rasulullah SAW Terbukti.



           Kehidupan Ini adalah nyata, lebih nyata dari pendapat siapa pun tentang kenyataan. Ia terus bergerak, mengalir dan berubah. Hari ini, seorang miskin bertelanjang kaki. Esok hari, tiba-tiba ia menjadi miliyuner yang menbangun gedung pencakar langit yang tinggi, Nabi *** pernah bersabda menggambarkan situasi kehidupan akhir zaman.

"Dan bila engkau menyaksikan mereka yang berjalan tanpa alas kaki, tidak berpakaian, fakir dan menggembala kambing, kemudian berlumba-lumba membuat bangunan yang tinggi."

Sabda beliau bercerita tentang Dubai, sudah emirat (propinsi) di negara Uni Emirat Arab yang menjadi bukti dari sekian banyak kebenaran sabda Nabi..

              Sabda Rasulullah: Satu hari, bumi menjadi saksi pertemuan dua makhluk agung dan mulia. Malaikat yang terbaik berjumpa dengan manusia termulia. Malaikat Jibril datang menjumpai Nabi kita. Jibril datang dengan wujud manusia. Ia datang dengan penampilan indah. Mengenakan baju yang teramat putih ditimpali warna rambut yang hitam kelam. Ia datang berdialog dengan Nabi untuk memberikan pengajaran kepada para sahabat. Jibril bertanya tentang Islam. Iman dan ihsan. Kemudian ia bertanya tentang tanda kiamat. Di antara jawabann Nabi adalah:

"Dan bila engkau menyaksikan mereka yang berjalan tanpa alas kaki, tidak merpakaian, fakir dan penggembala kambing, kemudian berlumba-lumba membuat bangunan tinggi." (HR. Muslim).

            Inilah di antara tanda-tanda hari kiamat. Tanda hari kiamat ada yang sifatnya baik, ada pula yang buruk. Ada pula hanya sekadar khabar atau tanda yang aslinya tidak bersifat baik ataupun buruk. Hanya sekadar tanda dan kabar agar manusia sedar bahawa kiamat pasti terjadi. Contohnya seperti berlomba-lomba membuat bangunan yang tinggi ini..

sumber http://mirroworld.blogspot.com/