Sunday 17 May 2015

Filled Under:

AWAS!! 5 Minuman Manis Pembunuh Di Malaysia



Setiap kali anda keluar bersama rakan-rakan, sama ada mengopi atau mengeteh, pernah atau tidak anda perasan minuman yang anda pesan kadang-kala melibatkan kandungan gula yang tinggi.
Mungkin kerana anda sukakan minuman tersebut membuatkan anda tidak sedar bahawa pengambilan yang kerap akan membuatkan anda menderita di hari tua atau memudaratkan.
1. Teh Tarik
5 Minuman Manis Pembunuh Di Malaysia - VITDAILY20150517_3865
Jika mamak buat teh tarik kurang manis, anda siap panggil semula supaya bagi manis betul-betul. Pengambilan teh tarik yang tidak terkawal merupakan penyumbang utama diabetes.
2. Minuman Tenaga Extra Joss
5 Minuman Manis Pembunuh Di Malaysia - VITDAILY20150517_3866
Ini biasa mana-mana kedai buat pun, bukan main lagi dia punya manis. Malah ada yang minum kata, tidak mengapa ia manis kerana ia bagi tenaga. Tenaga apa jika lepas makan anda balik rumah kemudian tidur.
3. Kopi 3 in 1
5 Minuman Manis Pembunuh Di Malaysia - VITDAILY20150517_3870
Pengambilan kopi 3 dalam 1 memang memudahkan dan menjimatkan masa kerana tidak perlu tambah gula tapi tahukah anda bahawa kopi pracampuran boleh menjadi penyumbang kenaikan berat badan yang seterusnya membawa kepada masalah lain?

4. Minuman Berkarbonat
5 Minuman Manis Pembunuh Di Malaysia - VITDAILY20150517_3867
Pelbagai pilihan minuman berkarbonat anda boleh lihat dipamerkan di setiap pasaraya mahupun restoran atau kedai makan. Semuanya nampak sedap sehinggalah anda sendiri disahkan menghidap kencing manis.
Anda sendiri tahu bukan sebanyak mana kandungan gula di dalam setiap tin minuman berkarbonat?
5. Jus Buah
5 Minuman Manis Pembunuh Di Malaysia - VITDAILY20150517_3868
Jus dengan rasa buah sebenar? Kenapa anda tidak makan sahaja buah terus? Ini pasti anda sendiri tidak nafikan betapa manisnya jus yang terdapat di dalam kotak mahupun tin.
Apa yang kami kongsikan dengan anda hari ini bukanlah tidak boleh minum langsung, tetapi berwaspada dan biarlah tidak terlalu kerap.
Jika anda ada cerita di sebalik minuman manis ini, boleh kongsikan bersama kami di ruangan komen. Jika anda mahu lihat donut dan aiskrim bersatu, anda boleh layan video pendek di atas.