Tuesday 19 May 2015

Filled Under:

Pelaku Dipercayai Terdesak Kerat Tubuh Bayi?


Semalam kita digemparkan dengan penemuan mayat bayi yang dikerat-kerat 15 dan dibuang di dalam tanki kumbahan Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kempas Permai, Johor Bahru.

Berdasarkan siasatan awal, polis percaya perbuatan kejam ini telah dilakukan oleh suspek yang berada dalam keadaan terdesak.

Pihak polis tidak menolak kemungkinan kejadian ini dilakukan lebih dari seorang dan suspek juga dipercayai masih muda berumur lingkungan belasan tahun.

Berdasarkan keadaan penemuan mayat itu sehingga kini pihak polis belum dapat memastikan jantina bayi yang dipotongu dan percaya jenayah berkenaan dilakukan dalam tempoh 48 jam sebelum ditemui.

Memetik laporan Rakyat P Theost, “suspek, kami percaya merupakan pasangan, mungkin memotong bayi itu bagi membolehkan mereka mengepam badan dalam tandas.”

“Sebab itu mungkin kepalanya tidak ditemui, ia mungkin ditanam di tempat lain kerana terlalu besar untuk dipam,” katanya.

Berdasarkan maklumat orang awakm, polis telah menyiasat sebuah rumah di Taman Mawar di Pasir Gudang pada jam 9 malam di mana wanita berusia dalam lingkungan 20-an ditahan untuk membantu penyiasatan kes.

Namun selepas disoal siasat, dua wanita tersebut ternyata tidak mempunyai kaitan dengan kes berkenaan. - Siakapkeli.my